In Romania, pornirea propriei afaceri poate fi, de cele mai multe ori, un lucru pe cat de incitant, pe atat de plin de suisuri si coborasuri, rezultand o adevarata aventura.
Metodele prin care se poate demara o afacere in Romania sunt dintre cele mai diverse, insa cea mai sigura cale pentru afacerile mici sau mijlocii ramane prin Agentiile de Investitii sau de Consultanta in Afaceri.
Unii antreprenori, crezand ca stiu deja foarte multe despre afaceri, se lanseaza rapid in proiecte destul de dificile fara sa fie constienti ca atunci cand incepi o afacere e recomandat sa te adresezi mai intai profesionistilor.
Un lucru important de avut in vedere atunci cand vine vorba de lansarea in afaceri este colaborarea cu o banca serioasa, indiferent de capitalul avut la dispozitie. O afacere nu se poate desfasura nicaieri fara a lucra impreuna cu o banca, de preferat una cunoscuta si de incredere. E suficient sa avem in vedere imprumutul necesar pentru a incepe afacerea sau faptul ca exista unele plati care nu se pot efectua decat prin intermediul serviciilor bancare.
Odata ce a fost stabilit un plan de actiune si au fost facute estimarile initiale, mai trebuie luata in considerare competitia, alaturi de potentialii clienti cu pretentiile si asteptarile lor. In acest sens, se apeleaza la servicii si persoane specializate in studii de piata si diverse evaluari care vor ajuta la evitarea oricaror greseli si care vor orienta firma catre un drum sigur si profitabil in afaceri.
In ultimii ani, industria fast-food-ului si a mancarii gata preparate a explodat datorita consumatorilor care se bazeaza pe mesele rapide si usoare pe care le pot strecura in programul lor incarcat.
Pizza, una dintre cele mai populare tipuri de mancare gata preparata, se poate mula pe multiple gusturi si a devenit un produs principal al afacerilor cu mancare la pachet sau al unor restaurante. Este important pentru un antreprenor sa fie constient de faptul ca majoritatea afacerilor cu mancare gata preparata esueaza inca din primul lor an de existenta din cauza lipsei de strategie in afaceri si a priceperii intr-ale management-ului.
Este important sa fie urmariti o serie de pasi pentru a invata cum se demareaza o afacere cu pizza si cum se pot evita greselile frecvente facute de majoritatea celor care incep o asemenea afacere.
In primul rand, este esentiala calitatea pizzei produse. Desi nu este neaparata nevoie de un anume certificat pentru a incepe o astfel de afacere, un curs culinar ar fi o idee buna. De asemenea, folositor ar fi si timpul pretrecut in cadrul altor pizzerii, pentru a observa prepararea mancarii si modul de conducere al afacerii. Crearea unui tip unic de pizza care sa diferentieze afacerea de toate celelalte de pe piata ar fi ingredientul perfect pe calea succesului, o pizza specifica localului, o pizza care va avea treptat o traditie de familie, de pilda.
Un alt pas important este deciderea tipului afacerii cu pizza. Cele mai eficiente afaceri privind costurile si veniturile ar fi cele care implica pizza la pachet sau serviciile care efectueaza si comenzi – telefonice sau online-, pizza delivery.
Lucrurile pot fi mult simplificate printr-un plan scris al afacerii: o descriere punctuala a acesteia, un studiu al pietii careia ii sunt destinate vanzarile, un studiu al publicului-tinta, strategiile de marketing care vor fi folosite, probleme legate de venit, taxe si de costurile demararii afacerii.
In continuare, trebuie obtinut capitalul pentru mica afacere prin intermediul unui imprumut de la banca sau de la investitorii privati.
Locatia pentru pizzerie trebuie sa fie una accesibila, vizibila si care sa permita un trafic indeajuns de mare pentru a atrage destui clienti. Aprobarea afacerii necesita si programarea unei intalniri prealabile cu autoritatile sanitare.
Echipamentul necesar unei pizzerii trebuie sa fie de cea mai buna calitate, constand intr-un frigider si un congelator, cuptoare, un malaxor pentru coca, masa de lemn pentru macelarie, tigai, cutii pentru pizza, servetele si tot ce mai este necesar, iar, daca se vor trimite si comenzi pentru pizza la domiciliu, e vital si un vehicul.
Un meniu cu o paleta larga de optiuni atrage clientii in mod sigur, iar angajatii trebuie sa fie demni de incredere si eficienti.
Publicitatea este extrem de importanta, folosindu-se caile media, fluturasii, afisele si, in mod special, Internet-ul.
Din pacate, multe afaceri offline pierd din vedere faptul ca e important sa existe cat mai multe canale media pentru promovarea lor si ca e necesar ca mediile online si offline sa interactioneze unul cu celalalt pentru asigurarea succesului afacerii.
In prezent, intreprinzatorii au la indemana foarte multe „unelte” online pe care le pot folosi in vederea cresterii vanzarilor offline. In ceea ce priveste afacerile cu pizza, exista platforma PizzaLivrare.ro, singura din Romania pe care se pot inregistra toate pizzeriile pentru a oferi clientilor posibilitatea de a vizualiza in intregime meniurile acestora si de a efectua comenzile pentru pizza online.
Majoritatea consumatorilor gurmanzi prefera pizza in locul altor tipuri de mancare gata preparata, motiv pentru care afacerile culinare cu pizza beneficiaza de un succes enorm. Acest succes poate fi ridicat la cote maxime cu ajutorul platformei online PizzaLivrare.ro care reprezinta sediul central al pizzeriilor dintr-un anumit oras si unde consumatorul poate descoperi altele noi. Pizzalivrare.ro activeaza in cele mai mari orase ale tarii, Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov, Oradea si Satu Mare, si are inscrise in baza de date peste 500 de restaurante si pizzerii.
Afacerile cu pizza au, astfel, enorm de castigat din folosirea site-ului Pizzalivrare.ro pentru livrarea de pizza la domiciliu ca metoda principala de publicitate si singura, de altfel, la ora actuala, din Romania, de acest gen.
Urmand toate punctele dezvoltate mai sus pas cu pas, succesul demararii unei afaceri cu pizza in Romania este garantat.